La Masia umira, Camp Nou vse bolj prazen

La liga 2. Feb 201816:16 > 16:19
Čeprav se središče evropskega klubskega nogometa v zadnjih letih seli v Anglijo, El Clasico ostaja tekma vseh tekem. Foto: Getty Images

Kar 13 španskih klubov ima v svojih vrstah vsaj enega igralca iz slovite Barcelonine akademije, medtem pa je druga ekipa katalonskega velikana kupila 15 okrepitev!?

David Ramos, Getty Images Sport

Glede na trenutno dogajanje v La Masii, postaja vse bolje evidentno, da se v Barceloni dogaja nekaj čudnega. Institucija, ki je za ponos Katalonije proizvedla igralce kot so Carles Puyol, Gerard Pique, Andres Iniesta, Xavi, Sergio Busquets in Lionel Messi, kot prvi med enakimi, v zadnjem času ni na ravni, kakršno bi pričakovali glede na sloves, ki si ga je prislužila v preteklosti, ter vse redkeje proizvede dovolj kakovostnega igralca za prvo ekipo blaugrane.

Zadnji igralec iz La Masie, ki ima vidno vlogo pri Barceloni je Busquets, blizu prve ekipe sta prišla tudi Denis Suarez in Deulofeu, vendar slednja nista nikoli zares dobila prave priložnosti.

Na drugi strani Barcelonina šola polni kadre preostalih španskih klubova – kar 13 ekip ima v svojih vrstah vsaj enega igralca vzgojenega v La Massii. Morda je še bolj zaskrbljujoče dejstvo, da je druga ekipa Barcelone, ki naj bi služila kot poligon za testiranje mladih igralcev, začela kupovati igralce. Barcelona B je v zadnjem času pripeljala kar 15 igralcev, za katere je odštela okoli sedem milijonov evrov.

S tem težavam Barcelone kljub odličnim rezultatom ni videti konca. Povprečen obisk je iz lanskih 76.627 gledalcev padel na zgolj 63.945. V povprečju skoraj 13 tisoč gledalcev manj. Camp Nou tako letos ni bil še niti enkrat razprodan, medtem ko je Barcelona minulo sezono svoj mitski stadion razprodala štirikrat.

So se navijači zasitili Lionela Messija in soigralcev ali superiornost v prvenstvu s seboj prinaša nezainteresiranost navijačev? Vzrok se vendarle skriva drugje. Prvi je ta, da je kar 90 odstotkov kapacitet na stadionu rezerviranih za člane kluba, ki imajo predkupno pravico in se lahko za nakup odločijo le dva ali tri dni pred dvobojem, kar občutno zmanjšuje maneverski prostor za prodajo vstopnic preostalim. Na drugi strani je tu tudi klubska politika, ki je močno naklonjena prodaji vstopnic turističnim agencijam, ki na tribune Camp Nou vozijo turiste željne spektakla. Po eni strani pametna in logična odločitev, a takšna politika kluba vodi v položaj, v katerem turisti pravega navijaškega vzdušja ne bodo občutili, saj domačih oziroma pravih navijačev na tribunah enostavno ne bo več.