Matej Žagar: Kristusova leta so vedno najtežja!

Uncategorized 27. Okt 201621:23 > 21:42
matejzagar55

Matej Žagar je najboljši slovenski spidvejist in edini naš predstavnik v elitnem svetovnem prvenstvu. Letos je osvojil deveto mesto v skupnem seštevku, organizator pa ga je povabil zraven tudi za naslednjo sezono. O svojih občutkih za nazaj in za prihodnost je spregovoril za Televizijo Sportklub.

matejzagar55

Minulo soboto se je v Melbournu z dirko za VN Avstralije končala sezona svetovnega prvenstva v spidveju. Osvojili se deveto mesto v skupnem seštevku svetovnega prvenstvu, čeprav bi lahko verjetno končali precej višje, če ne bi imeli sredi sezone takšnih težav z mašinerijo. Vaši občutki?

Definitivno je bila to ena izmed najtežjih sezon v moji karieri. Pravijo, da so Kristusova leta najtežja, sam pa sem stal ravno 33 (smeh). Nikakor si nisem mislu, da bom po finalu v Varšavi sredi sezone naletel na takšne težave z motorji, ampak še enkrat se je pokazalo, da sem tehnično, psihično in fizično dovolj močan, da sem se pobral. Nekaj je bilo narobe z motorji, dolgo smo iskali rešitve, ki smo jih na koncu našli, zato sem sezono lahko zaključil točno tako, kot sem tudi hotel, zato so občutki zelo dobri.

Osmo mesto v skupnem seštevku še prinaša neposredno uvrstitev v naslednjo sezono svetovnega prvenstva, sami ste ta cilj zgrešili za eno samo točko. Je zaradi tega kaj obžalovanja? Če bi v Avstraliji Greg Hancock odpeljal celo dirko, bi se verjetno lahko razpletlo tudi drugače …

Sam sem voznik, ki ima svoja načela. Nerad gledam nazaj in obžalujem stvari, ki so se že zgodile. Ne želim razglabljati o tem, kaj bi bilo, če bi bilo, razpetlo se je, kot se je, bil sem za las prekratek. Situacija je pač takšna, da sem se bil primoran boriti za osmerico, ker bi na šestih drugih dirkah ni šlo po načrtih zaradi slabo pripravljenih motorjev. Kakorkoli, na koncu so tudi organizatorji videli, koliko je ura, da me želijo tudi v naslednji sezoni zraven, zato ta točka zaostanka za Nielsom Kristianom Iversenom ni pomembna.

Kot ste sami omenili, ste v sredo prejeli povabilo organizatorja v serijo grand prix. Zgodilo se je prvič v vaši karieri, da ste dobitnik t.i. “wild carda”, to je za vas verjetno veliko priznanje?

Ja, vedel sem, da si organizatorji svetovnega prvenstva zraven želijo samo najboljše dirkače na svetu, ne gledajo več patriotsko in nacionalno, kar so morda počeli v preteklosti. Letos so dejansko vzeli najboljše štiri voznike na svetu, ki še niso bili uvrščeni v svetovno prvenstvo, zato sem bil lahko povsem miren.

Borut Cvetko

Poleg vas so zraven povabili tudi Nickija Pedersena, Emila Sajfudinova in Macieja Janowskega. Bo dirkaška zasedba v naslednji sezoni najkvalitetnejša doslej? Verjetno se sami že izjemno veselite izziva …

Vsaka sezona v svetovnem prvenstvu je izjemno težka, zagotovo bo izjemno zahtevna tudi naslednja, dejstvo pa je, da še nikoli sezone v grand prix seriji nisem končal tako dobro, kot letos. Ne skrivam, da sem letos veliko bolj vesel, kot denimo pred dvema letoma, ko sem dosegel uspeh kariere, peto mesto v skupnem seštevku. Takrat sem imel čudne občutke, saj sem sezono končal precej slabše, kot sem jo začel, spraševal sem se, kaj je šlo narobe. Letos sem resda končal kot deveti, ampak s precej boljšimi rezltati. Za dirkača je izjemno pomembno s psihološkega vidika, da sezono konča dobro, saj se sicer ves čas sprašuješ, kje si izgubil momentum. Ko zaključiš sezono tako dobro, točno veš, kako začeti naslednjo.

V preteklih sezonah ste se vedno udeležili tudi kvalifikacij za svetovno prvenstvo, letos pa na GP Challengu nise nastopili. Zakaj?

Dejstvo, je da sem dovolj samozavesten, da stoodstono poznam svoje kvalitete, vem, česa sem sposoben. Rezultati so bili pravi, če ne bi verjel vase, da sem sposoben priti med osmerico, potem sploh ne bi vozil v svetovnem prvenstvu. Tako pa točno vem, da sem sposoben vsako dirko priti na stopničke. Res je, da dirkači nismo odvisni samo od samega sebe. Pod svojim telesom imamo motor in če ta ni dober, ne prideš nikamor. Šest ali sedem dirk v letošnji sezoni sem se počutil, kot da bi prišel z oslom na konjsko dirko.

V prihodnji sezoni boste po vsej verjetnosti spet dirkali tudi na VN Slovenije v Krškem. Kako pokazati boljšo formo doma in v osrednjem delu sezone?

Res je, ena izmed dirk bo doma, kar je vedno dodaten izziv. Mislim, da se bom v prihodnji sezoni odločil samo za enega pripravljalca motorjev, saj sem na takšen način tudi letos na koncu prišel do najboljših rezultatov. Tako verjetno ne bom preveč kombiniral, kar upam, da bo znova ključ do uspeha.

Sami nastopate tudi v najmočnejši ligi na svetu, poljski Ekstraligi. Kaj bo v prihodnji sezoni vaša prioriteta?

Definitivno je prioriteta svetovno prvenstvo, poljska Ekstraliga je resda izjemno močna in zahtevna, a jo sam vidim kot dober trening za dirkanje v grand prix seriji, kjer nastopajo samo najboljši spidvejisti na svetu. Ker v poljski ligi dirka praktično večina najboljših voznikov na svetu, lahko tam zelo dobro treniram.

Ste si postavili cilj za naslednjo sezono v svetovnem prvenstvu?

Definitivno se želim boriti za medaljo v skupnem seštevku svetovnega prvenstva, to je vedno moj cilj, ki sem ga sposoben doseči. Dejstvo pa je, da za dobre rezultate potrebuješ tudi srečo, saj brez sreče v tem športu ne gre. Vzemite za primer Jasona Doyla, ki je bil na dobri poti, da postane svetovni prvak, pa je dirko pred koncem neumno padel, a se je zanj končalo zelo nesrečno, saj je moral (zaradi izpahnjene rame) zaključiti sezono. Če bom imel srečo, je mogoče prav vse.

Letošnja sezona se je komajda dobro končala. Že kaj razmišljate o pripravah na naslednjo?

Do zime je še ostalo nekaj časa, zato sem s tem trenutno ne obremenjujem. Zdaj je čas za počitek.

Letos je naslov svetovnega prvaka osvojil Greg Hancock, ki je pri 46 letih najstarejši dirkač v karavani. Je lahko Američan tudi za vas inspiracija, da bi v športu vztrajali tako dolgo, na tako visokem nivoju?

Ne, Greg Hancock mi nikakor ne predstavlja kakšne motivacije ali inspiracije, ravno nasprotno, ves čas se sprašujem, kako je mogoče, da nas ta star dedek “nažiga”. Dejstvo pa je, da ima izjemni dobre motorje, ki so odlično tehnično nastavljeni in on na ta način zmaguje. Je odlično tehnično podkovan dirkač, ki ima hiter motor, za povrhu pa je še izjemno dober starter. To je eksplozivna kombinacija, toda tudi njegova dominacija se bo slejkoprej končala. Jaz se ne ukvarjam ne s Hancockom, ne s kom drugim, pač pa samo sam s seboj. Vseh preostalih 15 tekmecev v svetovnem prvenstvu je izjemno kvalitetnih, tudi letos je bilo tako, morda je bil samo Chris Harris nekonkurenčen.